woensdag 27 juli 2011

Kaart met roosje

KAART MET ROOSJE De hoekborduurstickers zijn hele elegante stickers. Ze zijn te gebruiken in combinatie met borduurwerk, maar ze zijn ook heel elegant om zo te gebruiken. Ze vormen een mooie hoekdecoratie.
Op mijn werktafel lag mijn lijnsjabloon, en ik dacht dat het wel eens leuk was om die samen met de hoekstickers te gaan gebruiken. Voordat je het weet ben je dan weer een uurtje verder.......
Hierbij het resultaat:


Materiaal:
* Gladde magnolia kleurige kaart
* LeCreaDesign® Lijnsjabloon: 940.1184
* LeCreaDesign® hoeksticker goudkleur: 61.6257
* Knipvel rozen: 50.6349
* Sierknoopjes hartjes goud: 71.6592
* Bloemetjes klein wit: 60.bloem wit
* LeCreaDesignpapier groen: 51.6486
* Nested frame Nellie
* Draad
* Papier A5 light gold
(Materialen verkrijgbaar op http://www.leanecreatief.nl/ )


Werkwijze:
* Snijd de kaart tot een vierkante kaart van 11,5 cm
* Plak in de linkerbovenhoek en rechter beneden hoek een hoeksticker.
* Leg de kaart omgekeerd op het lijnsjabloon op de lichtbak. Embos in het verlengde van de stickers een rechte lijn.
* Snijd uit het designpapier een vierkant van 7 cm
* Snijd een vierkant van 5,5 cm uit het restje van de kaart. Embos langs alle zijden een randje.
* Plak alles op de kaart. Versier de kaart met de stickers.
* Maak de gewenste afbeelding driedimensionaal en zet deze met dotjes kit op de kaart.
* Ter versiering van de kaart gebruikte ik de kleine lintbloemetjes en twee bloemtejs die ik met de frame mal van Nellie. Hier heb ik twee gaatjes in geponst, waarna ik er een koordje in heb geknoopt.
Succes!!

1 opmerking:

  1. Toffe kaartjes!! Ik heb ook al eens zoiets geknutseld, zag er ook superleuk uit!! Blijf zo doorgaan! gr Erica

    BeantwoordenVerwijderen